Pomoc hodowcy

Czas dla koni

Dzień konia

Każdy koń ma swój własny dzień, który nie jest odpowiednikiem naszego dnia. Historia dnia jest wyświetlana w lewej dolnej części strony konia. Dzień konia zaczyna się o 8 rano, kiedy się on budzi. Każda akcja, którą każesz mu wykonać, zajmuje pewną ilość czasu, np. posiłki zajmują 30 minut. Konia należy położyć spać przed północą (wedle jego czasu), ponieważ potem nie będzie on w stanie wykonywać żadnych akcji (wyjątkiem jest oźrebienie, które może nastąpić w dowolnej chwili). Aby utrzymać konia w formie, musisz kłaść go spać nie później niż o 10 wieczorem (jego czasu). Pod koniec dnia, musisz położyć swego konia spać. Aby tego dokonać, musi być on umieszczony w ośrodku jeździeckim. Źrebaków poniżej 6 miesiąca życia nie trzeba kwaterować w ośrodku jeździeckim, gdyż mieszkają one z matką i jeżeli ośrodek matki oferuje np. marchewki źrebak otrzymuje je za darmo.

Starzenie

Jeśli położysz konia spać, automatycznie postarzeje się w momencie aktualizacji strony (4:00). Po przebudzeniu zacznie nowy dzień. W grze konie starzeją się o 2 miesiące przy każdym przebudzeniu. Jeśli nie położyłeś konia spać, nie postarzy się automatycznie przez noc. Więc jeśli nie grasz, Twoje konie nie będą się starzeć. Aby postarzyć konia, bez oczekiwania na kolejny dzień, niezbędne są punkty dorastania. Czasem znajdziesz kilka, gdy Twój koń się obudzi (informacja o tym pojawi się w historii). Jeśli nie, możesz zakupić punkty dorastania za:
  • 1 diament = 1 punkt dorastania
  • 1 Kupon = 20 punktów dorastania
  • 3 Kupony = 70 punktów dorastania
  • 10 Kuponów = 300 punktów dorastania
Istnieją dwa przedmioty na Czarnym Rynku, pozwalające ominąć zasady starzenia:
  • Woda Młodości - pozwala postarzyć Twojego konia o miesiąc, zamiast 2. Pozwoli Ci to dłużej opiekować się koniem, a w przypadku ogiera zaoferować dwa razy więcej pokryć! Tego przedmiotu można użyć na koniach mających co najmniej 2 lata.
  • Objęcia Morfeusza - pozwolą postarzyć Twojego konia, bez zużywania punktów dorastania, gdy ten skończy 3 lata. Możesz ich używać tak często, jak zechcesz. Przedmiot przestaje działać u nieśmiertelnych koni w wieku 30 lat. Naturalnie, konie z działającymi Objęciami Morfeusza nie znajdują już punktów dorastania.
W przeciwieństwie do punktów dorastania, te przedmioty muszą być przypisane do konkretnego konia. Po 25-tych urodzinach, twój koń jest już staruszkiem: jego zdrowie oraz umiejętności maleją. Jeśli dobrze się nim zaopiekujesz, może dożyć maksymalnie 35 lat. Jeśli zaś użyjesz Kamienia Filozoficznego, twój koń stanie się nieśmiertelny, a jego umiejętności nigdy się nie zmniejszą.

Pogoda i pory roku

Pora roku w Howrse trwa tydzień. Jesień zaczyna się razem z pierwszym tygodniem prawdziwego miesiąca. Ponieważ trwa tydzień, 8 dnia zaczyna się zima, 15 wiosna, a 22 lato. Lato trwa do końca miesiąca, a z początkiem nowego cały cykl się powtarza i zaczyna od jesieni.
Pory roku w grze mają wpływ na ilość trawy na łąkach. Podczas wiosny i lata łąki są żyzne, a trawy jest dużo, natomiast zimą jest jej odczuwalnie mniej.

Rankingi

W każdym rankingu możesz obejrzeć zajmowane miejsce klikając na opcję "Pokaż moją pozycję" znajdującą się w górnej części strony. Sprawdzaj czerwone i zielone liczby ze znakami "-" oraz "+" by określić swoje postępy z dnia na dzień.

Ranking ogólny

Na tej stronie znajdziesz:
  • Ogólny ranking graczy - Uwaga, tylko 10 000 Twoich koni z najwyższymi umiejętnościami jest branych pod uwagę na rzecz rankingu.
  • Ranking trofeów - ranking graczy, którzy zdobyli najwięcej trofeów. Trofea są zdobywane, gdy wypełniane są wszystkie cele.
  • Ranking bogactwa - ranking najbogatszych graczy w grze
  • Ranking stażu - lista graczy z największym stażem
  • Ranking popularności - jest obliczany na podstawie odwiedzin przez różnych graczy poprzedniego dnia. Gracz odwiedzający dany profil kilka razy dziennie nie zwiększa jego miejsca w rankingu, tylko pierwsze odwiedziny danego dnia są brane pod uwagę.

Ranking hodowców

Na tej stronie możesz zobaczyć:
  • Ranking hodowców z największą liczbą koni
  • Ranking hodowców, którzy oporządzili najwięcej koni poprzedniego dnia
  • Ranking hodowców, którzy wygrali najwięcej zawodów poprzedniego dnia
  • Ranking hodowców, którzy wygrali największą liczbę gwiazdek w tym miesiącu 

Ranking koni

Ponieważ nie wszystkim koniom musi się poszczęścić w zawodach, mogą być umieszczone w rankingu według zestawienia ich umiejętności lub jednej konkretnej. Tym samym istnieje ranking dla każdej umiejętności. Możesz również ustawić rankingi według gatunków i w ten sposób zobaczyć najlepsze konie poszczególnych gatunków. W każdym z tych rankingów możesz również wyświetlić pozycję zajmowaną przez Twojego konia i śledzić jego postępy.

Ranking zwycięskich koni

Konie są umieszczane w rankingach według ich osiągnięć w zawodach. Jest jeden ogólny ranking oraz dodatkowe dla każdego rodzaju zawodów (wyścigi kłusem i galopem, wyścig na przełaj, konkurs skoków...). Konie z największą liczbą osiągnięć nie tylko posiadają największe umiejętności, świadczy to też o ich hodowcy, który kierował ich karierą w najbardziej efektywny sposób.

Ranking Twórczości

Na tej stronie znajdziesz:
  • Ranking hodowców, którzy posiadają najwięcej koni z maściami ze Złotego Jabłka
  • Ranking hodowców, którzy posiadają najwięcej koni z wycofanymi maściami ze Złotego Jabłka
  • Ranking graczy, którzy wysłali najwięcej prac
  • Ranking graczy, których prace są najczęściej wybierane

Handel przedmiotami

Przedmioty z Czarnego Rynku

Możesz wymieniać się przedmiotami z Czarnego Rynku, lub wysyłać je w prezencie, poprzez opcję dostępną na stronie wymian. Każdego tygodnia, możesz zaoferować lub zaakceptować:
  • 10-30 dni stażu - 2 wymiany tygodniowo
  • więcej niż 30 dni stażu - 3 wymiany tygodniowo
  • z Kontem Pegaza - 6 wymian tygodniowo
  • z Kontem VIP - 9 wymian tygodniowo
Aby móc się wymienić, musisz przestrzegać poniższych zasad:
  • Twoja Karma musi wynosić więcej, niż 6
  • Musisz mieć potwierdzony adres e-mail (jeżeli jeszcze nie potwierdziłeś, możesz tego dokonać tutaj)
  • Twoje konto musi zostać potwierdzone przez rodziców, jeśli masz poniżej 13 lat
  • Nie możesz się wymieniać z osobą, która ma taki sam adres e-mail
Możesz dokonać tylko jednej wymiany z tą samą osobą tygodniowo .

Przedmioty ze sklepu

Możesz podarować przyjaciołom 3 przedmioty ze sklepu tygodniowo (jabłka, siodła...). Aby móc tego dokonać, zarówno Ty, jak i Twoi znajomi musicie mieć ponad 10 dni stażu i 6 punktów Karmy. Każdemu znajomemu możesz podarować tylko 1 przedmiot tygodniowo. Odwiedź profile swoich przyjaciół lub kliknij symbol friendcadeau, aby podarować przedmioty ze sklepu swoim znajomym!

Bezpieczeństwo

Musisz przestrzegać kilku podstawowych zasad, by grać w jak najlepszych warunkach:
  • nigdy nie ujawniaj swojego hasła
  • nie rejestruj się na stronach oferujących kupony, w rzeczywistości próbujących ukraść ci konto
  • wybierz hasło trudne do odgadnięcia

Współdziałanie konta

Możesz pozwolić swojej rodzinie logować się na Twoje konto i zajmować się Twoimi końmi. Jest to bardzo użyteczne przy przedłużaniu pobytu koni, zbiorach upraw lub zmianie ściółki w Twoim ośrodku jeździeckim. Nie musisz dawać nikomu hasła do swojego konta. Osoba, której umożliwiłeś współdzielenie konta, będzie mogła zalogować się Twoim loginem i swoim własnym hasłem! W ten sposób jej dostęp do Twojej gry jest ograniczony. Może opiekować się Twoimi zwierzętami, ale nigdy nie skasuje Twojej gry, ośrodka jeździeckiego, ani nie sprzeda koni. Uwaga: opcja współdzielenia nie powinna być udostępniona komuś, komu nie ufasz. Jesteś odpowiedzialny za wszelkie działania współzarządzającego Twoim kontem.

Kupony

Kupony są walutą w grze. Dają Ci dostęp do lepszych usług i produktów, niż te, które można uzyskać za Equus. Kupony pozwalają na:
Aby zdobyć Kupony:
  • możesz skorzystać z kilku rożnych metod płatności. Dowiedz się o nich więcej na stronie Kuponów.
  • zaczynając od Twojego 50 dnia na Howrse, możesz zakupić Kupon używając 20% swoich funduszy, co każde 30 dni stażu
  • możesz zdobyć Kupony wystawiając za nie swoje konie na sprzedaż
  • możesz zdobyć Kupon wysyłając konie starsze, niż 30 lat do Nieba, odpowiednio do podanych reguł:
    • zdobywasz 1 Kupon wysyłając konia starszego niż 30 lat do Nieba, pod warunkiem, że zdobyłeś mniej, niż 10 Kuponów tą metodą w ciągu 30 ostatnich dni
    • masz szansę 1 do 3, aby zdobyć Kupon, a w pozostałych dwóch przypadkach przedmiot bonusowy, jeśli zdobyłeś pomiędzy 10, a 29 Kuponów dzięki tej metodzie w ciągu ostatnich 30 dni
    • nie możesz dostać kolejnych Kuponów, jeśli wygrałeś 30 Kuponów w ciągu ostatnich 30 dni używania tej metody

Twoje konto

Możesz zmienić swoje dane w dowolnej chwili na stronie moje konto.
Proszę pamiętać, że aby lepiej chronić dane, konta nieaktywne przez okres dłuższy niż 180 dni (nie logowałeś się przez ten czas), będą automatycznie kasowane.

Kwaterowanie konia

Kiedy koń zostaje oddzielony od matki, powinien jak najszybciej zostać zakwaterowany w ośrodku jeździeckim, aby można było kłaść go spać w boksie. Jeżeli jednak koń posiada Okrycie Hypnosa nie musi być zakwaterowany w ośrodku jeździeckim by iść spać. Aby to zrobić, użyj opcji pod funkcją opieki na stronie konia i wybierz ośrodek jeździecki. Możesz wybrać ośrodek według jego ceny lub prestiżu. Możesz również poszukać ośrodka należącego do konkretnego gracza poprzez podanie jego loginu. Po wybraniu ośrodka musisz ustalić długość pobytu konia, po czym zatwierdzić wybór. Nie wszystkie twoje konie muszą być zakwaterowane w tym samym ośrodku. Co więcej, możesz zmieniać miejsca zakwaterowania tak często, jak chcesz. Możesz przedłużyć pobyt konia w ośrodku, używając przycisku w prawej górnej części profilu twojego konia. Właściciel ośrodka może zaakceptować lub odrzucić twoją prośbę. Istnieje także możliwość poproszenia właściciela ośrodka o zarezerwowanie boksu. Możesz także kwaterować konie w swoim ośrodku jeździeckim, wtedy zakwaterowanie jest darmowe.

Wybór ośrodka

Wybrany przez ciebie ośrodek jeździecki będzie miał wpływ na:
  • rozmiar boksów - im większy boks, tym większe morale koń będzie posiadał po obudzeniu
  • jakość używanej ściółki - klacze stracą mniej energii podczas porodu, jeśli ściółka jest dobrej jakości
  • pieniądze zdobywane za zlecenia wykonywane przez konie - cena jest obliczana automatycznie, w zależności od prestiżu kwaterującego (cena wyświetlana na stronie ośrodka jest sumą, jaką otrzyma właściciel konia wykonującego zlecenie)
  • prestiż łąki - im wyższy prestiż łąki, tym więcej paszy koń może zjeść za darmo podczas wypasania
  • jeśli dostępne jest pożywienie takie jak pasza, owies, marchewki lub mieszanki - możesz nakarmić nim konia bez konieczności zabierania ich ze swoich zapasów
  • obecność ekwipunku - pozwala zakwaterowanym koniom wykorzystywać go za darmo, jeśli mają odpowiednią specjalizację
  • położenie ośrodka jeździeckiego - umiejętności zwiększają się dwa razy szybciej podczas przejażdżek po miejscu położenia ośrodka jeździeckiego.

Anulowanie i zwrot kosztów

Pamiętaj, żeby przejrzeć szczegóły ośrodka, który cię interesuje, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek. Anulowanie pobytu jest niemożliwe i koń pozostanie zakwaterowany do końca opłaconego okresu. Jest tylko jeden wyjątek: kiedy gracz kupuje konia z rezerwacją na pobyt, może ją odwołać w przeciągu 15 dni od dokonania zakupu. Kwota za pobyt zwierzęcia jest płacona z góry i nie podlega zwrotowi, chyba, że boks konia zostanie zniszczony przez właściciela ośrodka. W takim wypadku właściciel konia otrzymuje zwrot pieniędzy za czas pozostały do końca terminu zakwaterowania. Jeśli sprzedasz konia, kupujący zyska także opłacony pobyt. W przypadku śmierci zwierzęcia również nie dostaniesz zwrotu za opłacony pobyt, ponieważ to nie właściciel ośrodka jest odpowiedzialny za śmierć zwierzęcia.

Karmienie konia

Źrebaki i klaczki

Źrebaki zostają z matką do ukończenia 6 miesiąca życia. W tym okresie żywią się wyłącznie mlekiem matki. Jeśli ośrodek jeździecki, w którym zakwaterowana jest matka, zapewnia marchewki, źrebak może zjeść kilka za darmo. Źrebaki odstawione od piersi mogą jeść wyłącznie paszę. Gdy rozpoczynają trening, można im podawać owies. Upewnij się, że jedzą prawidłowo, nie za dużo, nie za mało.

Dorosły koń

Dorosły koń potrzebuje paszy i owsa. Ilość jedzenia zależy od ilości wykonywanej pracy. Jeśli pokarm nie jest odpowiedni, konie będą tyć lub chudnąć, co może doprowadzić do uszczerbku na zdrowiu. Koń może zjeść pewną ilość paszy za darmo, w zależności od jakości łąk ośrodka, w którym jest zakwaterowany. Zależy to też od pory roku: trawa jest mniej bujna zimą, niż wiosną. Część ośrodków zapewnia swoim kwaterującym paszę i owies.  Pozwala to na karmienie koni za darmo, jeśli są zakwaterowane w takim ośrodku!

Problemy z wagą

Otrzymasz kilka wiadomości ostrzegawczych, jeśli koń będzie za gruby lub za chudy. W takim wypadku musisz działać. Jeśli jest za chudy, musisz go nakarmić. Natomiast, gdy jest za gruby, musisz przestać go karmić.

Przekąski

Możesz sprawić radość swojemu koniowi, podając mu marchewki. Przywrócą mu one nieco energii. Ośrodki jeździeckie uprawiające marchewki mogą je rozdawać za darmo swoim klientom. Upewnij się, że wybierasz odpowiedni ośrodek jeździecki! Inni gracze mogą dawać jabłka Twoim koniom, aby podbić ich morale.

Mieszanki

Aby pomóc koniowi utrzymać formę, możesz skorzystać z mieszanek, które odnawiają:
  • 10% energii
  • 10% morale
  • 5% zdrowia
Tylko konie starsze, niż 2 lata. Ponadto, po przekroczeniu wieku 25 konie nie odzyskują zdrowia po spożyciu mieszanki. Podobnie, jak w przypadku paszy, owsa i marchewek, niektóre z ośrodków jeździeckich mogą podawać mieszanki za darmo.

Utrzymywanie konia w dobrej formie

Stan fizyczny konia pokazują trzy paski: energii, zdrowia i morale.

Za każdym razem, gdy Twój koń wykonuje jakąś czynność, wpływa to na jedną lub kilka z jego statystyk. Musisz bardzo uważać na jego energię. Jeśli Twój koń jest przemęczony, może umrzeć. W idealnym przypadku, kładź go spać najpóźniej o godzinie 22, z przynajmniej 20% energii. Jeśli Twój koń ma mniej niż 20% energii, nie zregeneruje się w pełni i może nawet umrzeć jeśli jest ona poniżej 5%.
Jak odnawiać energię konia?
  • przez karmienie
  • przez głaskanie
  • przez podawanie mieszanki
  • przez położenie spać, koń odzyskuje mniej więcej pięciokrotność poziomu energii, z którym szedł spać; pamiętaj jednak, że jeśli położysz konia spać, gdy jego energia wynosi 0, umrze.
  • przez napojenie
  • przez podanie różne bonusy, które można znaleźć podczas wykonywania akcji (np. kostka cukru)
  • przez podanie marchewki
Jak zwiększyć morale konia?
  • przez oporządzenie
  • przez podanie mieszanki
  • przez napojenie
  • poprzez podanie jabłka przez innego gracza
Pamiętaj też, że zdrowie samo wzrasta z czasem.

Problemy z morale 

Kiedy koń zostaje postarzony z mniej, niż 20% morale, jego zdrowie się pogarsza. Czym niższe morale, tym szybciej spada zdrowie. Aby tego uniknąć, codziennie oporządzaj swoje konie i umieszczaj je w ośrodkach jeździeckich.

Problemy zdrowotne

Zdrowie konia poniżej 25 roku życia spada gdy:
  • Koń jest zbyt gruby lub chudy
  • Nie opiekujesz się koniem wystarczająco dobrze
  • Energia konia spada poniżej 20%
  • Koń nie był wyczyszczony poprzedniego dnia
Po 25 roku życia zdrowie koni i kucyków nie posiadających Kamienia Filozoficznego będzie zmniejszać się stopniowo, zależnie od wieku konia.

Sklep

Znajdziesz tam wszystko, co potrzebne do opieki nad koniem. W różnych działach możesz kupić:
  • jedzenie i przekąski, by sprawić radość Twojemu koniowi
  • ekwipunek, by brać udział w zawodach
  • premie, by zwiększyć możliwości Twojego konia
Ceny niektórych przedmiotów zależą od kupna i sprzedaży innych graczy. Na tej stronie, w prawej dolnej części możesz przeglądać przedmioty ze swoich zapasów i planować uzupełnienie swoich zbiorów. Jeśli zajdzie taka potrzeba, możesz sprzedać te przedmioty w sklepie. Sklep odkupi przedmioty za 50% ceny towaru. Możesz także sprzedawać łajno swoich koni. Aby sprzedać coś do sklepu, kliknij na przycisku "Sprzedaj przedmioty" na stronie sklepu. Zwróć uwagę, że możesz sprzedać tylko to, co posiadasz w swoich zapasach.

Czarny Rynek 

Czarny Rynek jest dość dziwnym i osobliwym miejscem. Miej się na baczności, gdy się tam zapuszczasz, potęga przedmiotów, które tam znajdziesz jest tak wielka, że może przerazić. Towary z Czarnego Rynku możesz kupić za Kupony. Te przedmioty nie są przekazywane z rodziców na potomstwo. Nie mogą też być przenoszone z konia na konia i nie można ich odzyskać po śmierci zwierzęcia.

Oswajanie konia i wybór jego specjalizacji

Specjalizacja

Twój koń może wystartować w zawodach, gdy ukończy 3 lata, jednak wpierw musisz wybrać jego specjalizację. Dostępność zawodów będzie od niej zależna. Konie specjalizujące się w Jeździe Klasycznej mogą brać udział w wyścigach galopu i kłusu, biegach przełajowych, konkursach skoków i zawodach w ujeżdżeniu. Konie specjalizujące się w Jeździe Western mogą brać udział w cuttingu, reiningu, zawodach barrel racing, western pleasure oraz trailowych. Aby wybrać specjalizację konia, wybierz odpowiednią opcję w ramce "Zawody". Możesz zmieniać specjalizację konia, do wieku 5 lat.

Ekwipunek

Gdy koń otrzymuje specjalizację, musisz zakupić czaprak, siodło oraz uzdę dla danej specjalizacji. Możesz znaleźć te przedmioty w sklepie dla hodowców. Dostępnych jest klika typów oraz rodzajów. Niektóre ośrodki jeździeckie udostępniają różne typy ekwipunku dostępnego dla koni za darmo. Aby Twój koń był bardziej wydajny w zawodach, możesz wyposażyć go dodatkowo w nauszniki i owijki. Możesz dać ten przedmiot swojemu koniowi poprzez jego stronę. To wyposażenie nigdy się nie zniszczy. Nie możesz go usunąć, możesz je jedynie wymienić. Jeśli wymienisz ekwipunek konia, Twój stary ekwipunek ulegnie zniszczeniu.

Umiejętności i trening

Umiejętności

Istnieje 6 umiejętności w Howrse:
  • Wytrzymałość
  • Prędkość
  • Ujeżdżenie
  • Galop
  • Kłus
  • Skoki
Maksymalna wartość umiejętności, jakie koń osiągnie w życiu, jest określona w zależności od jego przodków i gatunku. Tym samym wartość dla każdego konia może być inna, nawet jeśli są tego samego gatunku. Należy też pamiętać, że koń najlepszy w kłusie, nigdy nie zostanie mistrzem wyścigów w galopie! Ponieważ potencjał konia nie może być wiecznie powiększany, nadejdzie czas, kiedy koń przestanie czynić postępy. Tak więc zadaniem hodowcy jest taki rozwój konia, by osiągnął on swój maksymalny potencjał! Istnieją 3 główne sposoby na poprawę umiejętności konia:
  • przejażdżki
  • trening
  • zawody
Zwracaj uwagę na zdrowie konia. Jeśli trenujesz go lub wybierasz się z nim na przejażdżki, gdy nie ma pełnego zdrowia, nie zdobędzie maksymalnej ilości umiejętności. Jeśli zaistnieje taka sytuacja, koń nie będzie mógł później odzyskać utraconych umiejętności. Dostępne są 2 sposoby na rozwój umiejętności:
  • Zabawa, gdy źrebak jest w wieku od 8 do 16 miesięcy; w ten sposób można zdobyć do 60 punktów umiejętności.
  • Wykonywanie zleceń, które stają się dostępne, gdy koń kończy 2 rok życia; zlecenia zużywają 30% energii. Rozwój umiejętności zależy od liczby zleceń udostępnianych przez ośrodek jeździecki, w którym koń jest zakwaterowany. Zlecenia zapewniają kucykom lub koniom punkty umiejętności w dwóch umiejętnościach z najwyższym potencjałem. Pamiętaj, że zwiększanie umiejętności konia poprzez zlecenia dobiega końca, gdy koń kończy 25 lat!
Kiedy ukończysz rozwój danej umiejętności, będzie ona wyświetlana pogrubionym tekstem w potencjale genetycznym konia. Ukończenie rozwoju oznacza ukończenie treningów, przejażdżek oraz zdobycie wszystkich możliwych umiejętności w zawodach.

Trening

Trening rozpoczyna się wraz z przejażdżkami, w wieku 1,5 roku. Dostępne są 2 rodzaje przejażdżek: po lesie i górskie. Każda rozwija konkretne umiejętności:
  • Przejażdżki po lesie rozwijają ujeżdżenie, galop i skoki.
  • Przejażdżki górskie rozwijają wytrzymałość, prędkość i kłus.
Gwiazdki w ramce umiejętności (środkowa część strony konia) będą się stopniowo wypełniać. Pamiętaj, że rozwój umiejętności jest ograniczony i po jakimś czasie Twój koń nie zyska już nic z przejażdżek. Kiedy koń osiągnie wiek 2 lata, może rozpocząć trening. Każda umiejętność wymaga odpowiedniego treningu. Każdy z nich wymaga 3 godzin. Możesz połączyć kilka rodzajów treningu podczas jednego dnia konia, pamiętaj jednak, aby sprawdzać poziom jego energii oraz godzinę w historii jego akcji, aby mógł dobrze wypocząć. Pamiętaj, możesz położyć go spać najpóźniej o godzinie 22:00! Gdy Twój koń osiągnie wiek 5 lat, możesz zacząć zabierać go na przejażdżki po plaży. Te specjalne przejażdżki dają możliwość przeniesienia punktów z jednej umiejętności konia na drugą. Im dłuższa przejażdżka, tym więcej przeniesionych punktów. Uwaga, przeniesienie jest ograniczone i odpowiada 2.5% potencjału genetycznego konia. Pamiętaj, że jeśli morale konia jest niższe niż 100, kiedy wybierasz się z nim na przejażdżki po plaży, przepływ poziomu umiejętności nie będzie doskonały i nie da się go już cofnąć.

Zawody       

Gdy Twój koń osiągnie wiek 3 lat, może zacząć brać udział w zawodach! Aby Twój koń mógł wziąć w nich udział, musisz wybrać mu specjalizację w dziedzinie jeździectwa oraz dać mu czaprak, siodło oraz uzdę dla danej specjalizacji. Zawody pozwolą ci zarobić nieco pieniędzy, zależnie od zajętego miejsca, oraz poprawią umiejętności twoich koni. Ponieważ potencjał zwierząt nie jest nieskończony, nadejdzie czas, kiedy zawody nie będą wpływały na umiejętności konia. Niezależnie od dyscypliny, zawody mają poziom trudności określony przez przedział procentowy konkretnej umiejętności, a każdy ośrodek może ów poziom ustawiać po swojemu. Możesz wybrać pożądany dystans, szukając niektórych zawodów. Nie możesz zapisać do jednych zawodów więcej niż 2 konie ze swojej stajni.
Na stronie konia znajdziesz wiele informacji, również te o jego wygranych i osiągach w zawodach.

Zawody w Jeździectwie Klasycznym

Zawody w Jeździectwie Klasycznym są przeznaczone dla koni specjalizujących się w tym stylu jazdy. Są 4 typy zawodów:
  • Wyścigi galopem i kłusem są ograniczone w zależności od poziomu galopu oraz kłusa. Ponadto, jeśli konie mają zostać mistrzami, muszą mieć dobry poziom ujeżdżenia i prędkości.
  • Bieg przełajowy jest dyscypliną ściśle fizyczną, wymagającą dużej wytrzymałości, umiejętności skoków oraz ogromnego posłuszeństwa (ujeżdżenia). Zapisy są dostępne w zależności od poziomu wytrzymałości.
  • Konkurs skoków wymaga nadzwyczajnej umiejętności skoków oraz elastyczności (ujeżdżenia). Jako że te zawody odbywają się na czas, koń biorący udział musi pokonywać przeszkody jak najszybciej (do tego potrzebna jest odpowiednia prędkość). Zapisy są dostępne w zależności od poziomu umiejętności skoków. W trakcie konkursu konie mogą wykonywać faule, z których każdy doda 1 sekundę do ostatecznego czasu.
  • Zawody w ujeżdżeniu skupiają się na rytmie i tempie galopu i kłusa koni, ale przede wszystkim na umiejętności ujeżdżenia. Czasami koń może mieć znakomite osiągi, co zwiększy jego wynik, a Tobie zapewni dodatkowe 100 Equus.

1 komentarz: